Mereka Menyayangi Kucing

05 Mac 2011 8:24 PTG

Kucing Dengan Kalimah Allah

Views

Si Emeng
Probolinggo -Seekor kucing betina yang diberi nama Emeng, yang baru berumur satu tahun mempunyai  keunikannya yang tersendiri. Di bulu sisi kanan bagian tengah badannya terdapat kalimah Allah dalam huruf Arab. Pemilik kucing, Adang Suryatna (55) memberitahu bahawa pada awalnya kucing ini dimiliki oleh kakaknya. Dia hanya mula memelihara Emeng pada usia 3 bulan.



Ketika berusia 8 bulan , putra Adang, Agung Wibawa Satria (14), menjumpai  sesuatu yang unik ditubuh emeng. Dia melihat tulisan Allah di kucing tersebut. "Saya dapati ternyata benar ada lafaz Allah,"ujar Adang saat ditemui wartawan di Bandung, 31 Mei 2010.


Adang  membawa kucing ini ke Cathy Petshop di Jalan A.H Nasution 147, Bandung. Ia meninggalkan sementara kepada pemilik petshop Agung Finandita untuk dirawat. Sebab, Emeng sedang bunting tiga minggu.  Bukan hanya tulisan 'Allah' yang membuat emeng unik, kucing itu juga rajin membangunkan Adang untuk Solat Subuh. Caranya, dia akan menjilat kaki dan muka majikannya.

"Setiap Subuh bawel membangunkan. Saya jadi terbiasa bangun pada pukul 5.30 pagi dan membuka kedai lebih awal," ujarnya. Berkat keunikan Emeng, Adang menerima banyak tawaran untuk menjual kucingnya. Tawaran tertinggi saat ini berasal dari Kalimantan sebanyak Rp 20 juta. "Saya tidak berniat menjual kucing ini kerana ia merupakan pemberian dari orang lain.


Kalimantan Timur - Seekor kucing berwarna coklat muda yang dipelihara oleh Sumadi juga mempunyai cerita yang hampir  sama. Kucing itu  tiba-tiba berada di atas pangkuannya ketika dia sedang berzikir selepas melaksanakan Solat Isya.



Sumadi menjelaskan semenjak adanya kucing ini banyak orang bertanya samada lafaz Allah yang terdapat pada badan kucing itu tersebut asli  atau tidak. Adang berani memastikan bahwa warna kucing tersebut asli dan bukan dibuat dari cat. "Ini memang warna asli genetik kucing, warna red blotched tabby," ujarnya. 


Kalimah Allah kelihatan jelas pada badan kucing tersebut

Sumber : vivanews, kucingkita

5 Comments On "Kucing Dengan Kalimah Allah"

brader kemal Says:
7 Mac 2011 pada 10:49 PTG

jenis2 kucing style mcm ni pun ade ye.. kagum ,,kagum

arfandi Says:
2 Jun 2012 pada 6:43 PTG

“Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda (kekuasaan) Kami di segenap ufuk dan pada diri mereka sendiri, sehingga jelaslah bagi mereka bahawa Al-Qur’an itu benar, dan apakah Tuhanmu tidak cukup (bagi kamu) bahawa sesungguhnya Dia menyaksikan segala sesuatu?” (Surah Fusshilat : Ayat 53)

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
arfandi Says:
2 Jun 2012 pada 6:48 PTG

“Hai manusia, apakah yang telah memperdayakan kamu (berbuat durhaka) terhadap Tuhanmu Yang Maha Pemurah. Yang telah menciptakan kamu lalu menyempurnakan kejadianmu dan menjadikan (susunan tubuh) mu seimbang, dalam bentuk apa saja yang Dia kehendaki, Dia menyusun tubuhmu.” (Surah Al Infithaar : Ayat 6-8)

18 Mei 2015 pada 11:47 PTG

ni memang warna asli genetik kucing, warna red blotched tabby,apapun sayangilah kucing dengan sebaiknya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Minyak Herba Asma Mujarab

thnx my visitors

page view