Mereka Menyayangi Kucing

16 Disember 2011 8:26 PG

Anak Kucing Terperangkap Dalam Enjin Kereta

Views

Seekor anak kucing tersangkut di dalam enjin sebuah kereta. Berdasarkan maklumat yang diperolehi dari group Facebook Kami Sayang Kucing, kejadian ini berlaku pada 14 December 2011 kira-kira jam  11.30 malam. Mujur kejadian ini disedari oleh pemilik kereta tersebut. Kucing tersebut akhirnya berjaya diselamatkan dengan menggunakan torchlight, flash kamera dan batang kayu.  Berikut merupakan pendapat orang ramai tentang kes ini.

  
Ada yang menyarankan agar, kepada pembela-pembela kucing supaya memeriksa dahulu bahagian enjin kereta sebelum menghidupkan kenderaan. Kebiasaannya anak kucing paling berisiko untuk tersekat didalam enjin kereta, kerana saiz tubuh anak kucing yang kecil membolehkan untuk mereka masuk ke bahagian enjin kereta.

Kalau korang anda idea atau cara lain bagaimana untuk mengelakkan kejadian seperti ni berlaku lagi, harap boleh share di blog ini untuk kebaikan cat lover bersama... :)

5 Comments On "Anak Kucing Terperangkap Dalam Enjin Kereta"

m.q Says:
16 Disember 2011 pada 7:53 PTG

my kitty once trapped inside the dashboard body. not the comprtmnt but inside ...
he crawled up between the break pedal and the acclrtor...
such an antics!!!

meowwmania Says:
18 Disember 2011 pada 8:00 PTG

betol mmg bahaya!

pnh jugak hadapi situasi mcm ni tp bkn kcg sndiri stray mungkin ada org buang then kcg tu lari sembunyikan diri, mujur perasan dan dpt keluarkan

Irine Nadia Says:
19 Disember 2011 pada 1:38 PG

owner blog, ngk entry kucing Irine plak :)

http://irinenadia.blogspot.com/2011/12/kami-sayang-kucing-bagaimana-anda.html

21 Disember 2011 pada 5:16 PG

penah tolong slmtkan anak kucing yg bru dilahirkan siap ngan tali pusat lagi dari enjin kereta. lagi kesian coz Mum dia tinggalkan dia sesorang jer...huhuhu

18 Mei 2015 pada 8:14 PTG

kucing selalu cari tempat yang selesa untuk berlindung.kadang-kadang sebelum start kereta pun kena selalu tengok kat bawah kereta..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Minyak Herba Asma Mujarab

thnx my visitors

page view