Mereka Menyayangi Kucing

17 Julai 2010 9:43 PG

erti sebuah kehidupan bagi seekor kucing kecil

Views

aku lihat, ramai manusia yang bersuka-ria disekeliling ku... mereka datang bersama keluarga mereka.. aku masih menunggu kepulangan ibuku yang telah hilang lebih seminggu. Kali terakhir aku melihat ibuku, adalah pada minggu lepas. Ketika itu, ibuku berpesan supaya menunggu kepulangannya kerana dia mahu pergi mencari tikus untuk dijadikan santapan kami. Hari demi hari berlalu, tapi ibuku masih belum pulang. Adakah sesuatu yang buruk telah berlaku kepadanya? aku sangat risau. Kini aku hanya bergantung kepada air longkang dan serangga-serangga kecil untuk mengalas perut yang lapar ini. Aku juga bergantung kepada belas ihsan manusia disekelilingku yang sering memberi kepala ikan kepadaku. Hanya Allah yang dapat membalas jasa mereka. Ada juga manusia yang membenciku. Kadang-kala, aku disepak dan dicampak. Maklumlah, kulitku tidak secantik manusia, ditambah pula dengan kurap yang semakin merebak dibadanku.. Di tengah-tengah kesibukan ramai, tiba2 ada seorang gadis yang mengambil fotoku. Itulah dia Azizah Mahdi. Aku bersyukur kerana masih ada insan yang prihatin terhadapku.. Bagi haiwan sepertiku, aku tidak mengharapkan apa2 kerana aku tidak mempunyai akal sehebat manusia.. aku hanya berharap agar aku dapat bertemu kembali dengan ibuku, kerana aku sangat merinduinya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Minyak Herba Asma Mujarab

thnx my visitors

page view