Mereka Menyayangi Kucing

09 Januari 2011 7:56 PG

Kucing Membongkok Ketika Bergaduh

Views

Aksi Seekor Kucing Ketika Bergaduh

Sekiranya kucing merasa diancam oleh anjing besar, dia akan menarikkan badannya dengan menegangkan kakinya dan dalam masa yang sama membongkokkan badannya seperti bentuk ‘U’ terbalik. la berbuat demikian dengan tujuan untuk menjadikan badannya sebesar mana yang mungkin sebagai satu helah untuk menyakinkan anjing tersebut bahawa dia sedang berhadapan dengan musuh yang hebat.

Badan Kucing Yang Berbentuk 'U' terbalik

Di sebalik "persembahan transformasi" ini terdapat satu hakikat bahawa apabila seseekor kucing itu menegangkan kaki dan membongkokkan badannya dalam masa yang sama bulunya juga akan naik meremang dan kelihatan berdiri menghala ke sisi anjing. Kesemua elemen ini akan menjadikan badannya kelihatan membesar ke tahap maksima.

Semasa berkeadaan demikian, kucing tersebut mendengkus hebat seperti desiran ular. Bunyi dengkusan ini akan bertukar kepada menderam apabila ianya terpaksa menyerang. Apabila membuat serangan lerhadap anjing tersebut, dia akan menyerang dengan kepintaran yang menakjubkan. Kucing yang berpengalaman akan dapat mempelajari bahawa cara yang terbaik apabila berhadapan dengan anjing yang bermusuhan ialah dengan menyerangnya kembali dan bukannya cabut lari.

source: 
The Cat Museum
Dewan Bandaraya Kuching Utara

3 Comments On "Kucing Membongkok Ketika Bergaduh"

husnaradzi Says:
9 Januari 2011 pada 8:01 PG

rindu nak bela kucing lagi .
sobs sobs .

meowwmania Says:
9 Januari 2011 pada 11:57 PTG

nice info ;)

pegi jugak muzium kucing tu tp tak terbaca pulak heee~

m.q Says:
11 Januari 2011 pada 12:45 PG

o0o0o0....gitu kesahnya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Minyak Herba Asma Mujarab

thnx my visitors

page view