Mereka Menyayangi Kucing

30 November 2010 8:03 PTG

Kisah Si Pecinta Merah

Views

Yang sedang posing atas beg kaler merah jambu tu adalah si kelabu, kucing kesayangan roomate aku. Kelabu adalah kucing tidak bertuan yang terbiar di kawasan kolej kami. Selalu juga kelabu masuk ke dalam bilik kami untuk mintak makan. Kalau tak pun dia masuk, just untuk tidur atas katil Si Taufiq.

Minggu Study Week yang lepas rasa macam sedikit pelik bila kelabu, asyik tidur atas katil aku. Selalunya dia tak nak tidur atas katil aku, dia lagi suka bau katil Si Taufiq.

Suatu hari, aku balik study  , kira-kira dalam pukul 3 pagi, terkejut aku tengok Si Taufiq sedang lap lantai. Si Taufiq kata kat aku, yang  lantai kotor kena darah si kelabu. Rupa-rupanya si kelabu ada bengkak besar kat bawah dagu. Hari tu kira bengkak dia pecah la.  Patut la pelik jer perangai die sebelum ni. Habis berdarah lantai bilik aku, termasuk cadar katil aku jadi merah kene darah si kelabu. Tak tidur la aku time tu basuh cadar, kain pelekat semua, haha...

Lepas bengkak si kelabu tu pecah, nampak dia macam ceria sikit, selalu la main-main kat luar. Tapi dia dah jarang masuk bilik. Maybe sebab takut aku marah coz kes cadar aku yang jadi merah tu. Aku tak kesah pun sebenarnya.

Tapi yang paling best  bila roomate aku pergi basuh tangan kat sinki tak sampai 10 saat, ayam dalam pinggan hilang. Cari punya cari, si kelabu tengah kunyah ayam tu kat bawah katil. Haha, sabar je la Taufiq. Si Kelabu nak bermanja dengan kau tu.


Cuti semester ni, kelabu kena berdikari cari makan sendiri la. Entah dia ada lagi ke tidak bila aku balik sem depan  nanti. Kalau kampung  aku dekat dengan kolej aku, dah lama aku bawa dia balik sekali...

6 Comments On "Kisah Si Pecinta Merah"

meowwmania Says:
26 November 2010 pada 12:38 PG

cian si kelabu nak kena tinggal, harap ada la yg baik hati cam kamu boleh bg dia makan :)

anis Says:
26 November 2010 pada 2:46 PG

haha, sma la kite...bela kucing kt kolej..
smpai beranak pinak dlm blik..haha
anis ingt abis bljr memg nk bwa blik, syg kot..
ade diorg x la sunyi sgt dlm blik 2..
kih3x...

27 November 2010 pada 10:44 PTG

salam
arini asik jumpa blog kucing janji bahgia

grOundnUt Says:
28 November 2010 pada 6:50 PG

haa...I love stray cat...come and visit my entry of homeless cats...^^'
http://groundnutsikacangtanah.blogspot.com/2010/10/habis-madu-sepah-di-buang.html

29 November 2010 pada 5:02 PTG

Alah cumil2nyer tucen..akak sekeluarga minat sgt kucing...Dtglah blog, may we can share something...

KABAKOGA Says:
2 Disember 2010 pada 9:19 PG

wow,
blog wondercat!!
adik gua pasti suke,
tapi kucing dia takut kat gua.,
asam btol

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Minyak Herba Asma Mujarab

thnx my visitors

page view