Mereka Menyayangi Kucing

14 Oktober 2011 8:19 PG

Kucing Dibunuh Untuk Dijadikan Makanan Eksotik di China

Views

Di Beijing, kucing-kucing terbiar akan ditangkap dan dijual. Kemudian dibunuh dan akan dijadikan makanan exotik diorang. Kejadian ini betul-betul berlaku di sebuah pasar di china. Lebih 10,000 ekor kucing dijual dan dibunuh setiap hari.

Lagi kesian bila kucing-kucing ni dikurung dengan padatnya di dalam sebuah sangkar kecil sebelum dibunuh. Mana sifat keperimanusiaan diorang ni



Lebih menyedihkan apabila proses memasak kucing ini dilakukan dengan cara yang sangat kejam seperti memasak sup kucing dengan cara merebus kucing secara hidup-hidup. Ada pelbagai teknik lain lagi  untuk memasak  kucing ini. Ada yang memukul dulu kucing itu sehingga mati dan  ada pula yang direbus hidup-hidup. 
Ya Allah,  kenape korang sanggup buat kat kucing macam tu? Kucing kan comel. Pi la makan benda lain.. 

6 Comments On "Kucing Dibunuh Untuk Dijadikan Makanan Eksotik di China"

14 Oktober 2011 8:50 PG

melampaunye mereka nie..sangat kejam..dah tak de benda lain aganye yg boleh dmakan..(T___T)

Penyu Says:
14 Oktober 2011 9:14 PG

pergh... sadis gile. kalau sepak kucing sebab dia berak merata leh tahan lagi kot. ni pi makan. kanibal betul nafsu makan diorang.

muslimah Says:
14 Oktober 2011 9:49 PG

dorg neh mmg kurang ajar..mudah2an mdpt pgajaran drp ALLAH

31 Oktober 2011 9:47 PG

sedihnya...apa la dieorg ni..comel kot kucing tu..

Tanpa Nama Says:
17 Januari 2013 4:13 PG

Ni bodoh punya orang

18 Mei 2015 8:30 PTG

satu lagi yang suka makan daging kucing ni orang myanmar. bagi diaorang takde kesalahan pun makan kucing ni.siap kata daging kucing ni lagi sedap dari daging tikus. sebab tu dulu kecoh tempat yang dulu banyak kucing terbiar tiba-tiba lengang takde kucing.. rupanya sebab tempat tu banyak pendatang myanmar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

khidmat masyarakat

Blog Archive

Blogger Templates

Minyak Herba Asma Mujarab

thnx my visitors

page view