Mereka Menyayangi Kucing

12 November 2011 9:29 PG

Kucing Hitam

Views

Ini la kucing yang mak aku bela kat kampung. Nama dia Boy. Dia ni, akan datang setiap pagi untuk claim die punya breakfast. Lepas dapat makan terus hilang entah ke mana. Tak nak langsung lekat kat rumah.

Yang kat belakang tu pulak, nama dia hitam (dah warnenye pun hitam). Dia ni Mak kepada si Boy... Kadang-kadang dah macam kembar diorang ni.

3 Comments On "Kucing Hitam"

UniMeOw Says:
13 November 2011 pada 7:23 PG

hai boyyy...hai itam..!! :D

13 November 2011 pada 4:24 PTG

selamat berkenalan boy n itam dr my corner

Jom Jenguk
Anak Singa Buatan

18 Mei 2015 pada 11:30 PTG

Dahulu saya cukup takut kalau ada kucing hitam di rumah yang berlaku kematian. Ini kerana, menurut cerita, kucing hitam itu petanda musibah. Kononnya, jika kucing hitam melompat melintasi mayat yang sedang terbujur, nahaslah. Mayat akan bangun semula. Atau pun, selepas dikebumikan, ia akan pulang ke dunia sebagai hantu.

Oleh kerana itu, saya pernah melihat orang-orang tua segera menghalau kucing hitam daripada mendekati mayat. Agaknya mereka bimbang kucing itu melompat mayat dan mayat akan kembali sebagai hantu pada waktu malam.

hehe itulah mitos pasal kucing hitam. buakn boleh percaya sangat sekarang. anggap je itu cerita rekaan orang dulu. wallahualam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Minyak Herba Asma Mujarab

thnx my visitors

page view